Доллары и евро

Еуропа және Ресей: санкциялар салдарынан қайсысы көп шығынға ұшырады

449
2014 жылдың наурызынан бастап 2015 жылдың наурызына дейін Мәскеу 55 миллиард доллар жоғалтса, Еуроодақ 110 миллиард доллардан қағылған

НҰР-СҰЛТАН, 15 ақпан – Sputnik. Брюссель Мәскеуге қарсы жаңа санкциялар әзірлеп жатыр. Бірақ саяси текетірес жылдарында Еуроодақ өзара шектеулердің салдарынан Ресейге қарағанда көп шығынға батты. Экономикалық шығын миллиардтаған еуроға жетіп отыр, деп жазды РИА Новости.  

Мұндай санкциялар Еуроодақтың мақсаты емес. Бұл тек Ресейге қарсы тиімді құрал болып отыр деп мәлімдеді Брюссельдегі брифингте ЕО сыртқы саясат қызметінің өкілі Питер Стано. Еуродипломатияның басшысы Жозеп Боррель Алексей Навальныйды қамауға алғаннан кейін адам құқығын бұзғаны үшін жаза қолданылатынын айтты.

Еуроодақ Украинадағы жанжалға байланысты 2014 жылдың жазында Ресейге қарсы экономикалық санкциялар қолданды. Кейінірек бұл шектеулерді кеңейтті. 2015 жылдың наурызында ЕО елдерінің басшылары бұл шараларды Минск келісімдерін жүзеге асырумен байланыстырды. Мәскеу "Ресей украинаішілік қақтығысқа қатысушы емес және Минск келісімдерінің субъектісі емес, ол тек реттеу процесіндегі делдал екенін" атап көрсетті. Сөйтті де жауап ретінде шектеулер қабылдады.

Бір жыл өткен соң-ақ Еуропаның шығыны көп екені белгілі болды. 2014 жылдың наурызынан бастап 2015 жылдың наурызына дейін Мәскеу 55 миллиард доллар жоғалтса, Еуроодақ 110 миллиард доллардан қағылған. Әсіресе, екіжақты шектеулердің салдарынан ай сайын 700 миллион доллардан жоғалтып отырған Германияның шығыны ауқымды еді.

Еуропалық парламент секторалдық санкциялар мұнай бағасының арзандауынан туындаған Ресейдегі экономикалық құлдыраудың өрши түскенін мәлімдеді. Бірақ 2018 жылы ЕО-ның заңнамалық органында санкциялар кері әсер беріп жатқанын мойындады. "Батыстың Мәскеуді оқшаулауға тырысқан әрекеттеріне қарамастан, Ресейдің әлем аренасындағы рөлі артып келеді. Қарсы санкциялар елдегі ауыл шаруашылық саласына оң ықпал етті", -деді депутаттар.

2019 жылы Гонконгтағы Линнань университетінің экономисі Маттье Крозе мен Кил әлемдік экономика институтының экономисі Юлиан Хинц "санкциялардың бесжылдығы" нәтижелеріне талдау жүргізді. Олардың есептеулері бойынша, батыс санкцияларынан болған шығындардың жартысынан сәл астамы Ресейге тиесілі (айына 2,2 миллиард доллар) болса, жалпы сомасы 1,8 миллиард доллар болатын қалған 45% шектеулерге бастамашылық еткендердің үлесінде.

Economic Policy беделді ғылыми журналы Крозе мен Хинцтың есептеу сызбасын сипаттап жазды. Басылымның жарияланымына халықаралық сауданың өзара шектеулерсіз және тұрақты нарықтық жағдайда қалай дамуы мүмкін екеніне бағалау негіз болды.

Тауарлардың барлық санаты үшін әлеуетті сауда ағындарының арасындағы айырмашылық нақты шығындарды көрсетті. Ай сайынғы жалпы шығын төрт миллиард долларды құраған. Соның ішінде Германия ең көп шығынға ұшырады - 38%, яғни 667 миллион доллар. Француз компаниялары да қатты зардап шекті. Крозе мен Хинцтің зерттеуінде көрсетілгендей, басқа елдерге бағытталған экспорт бәрібір шығынды өтей алмады.

Жақында ғана Германияның экономика және энергетика министрлігінде 2014 жылғы Ресейге қарсы санкциялардың салдарынан Еуропа бизнесі миллиардтарды жоғалтқанын мәлімдеді. Ал қара тізімге ресейлік азаматтар мен компаниялардың бұғатталған активтері мен ақшалай қаражаттары кейде жүздеген еуроға жеткен.

2018 жылы Германия бұғатталған активтер мен ақшалай қаражаттың санкциялық мәліметтер базасына 485 мың еуро, Ирландия – 24 мың, Италия – 94 мың, Нидерланды – 806 еуро енгізді. Тек Кипр ғана ерекше көзге түседі. Мұндағы көрсеткіш үш миллион еуродан асады.

2019 жылы дәл осындай көрсеткіш Германияда - 337 мың еуро, Ирландияда - 77 мың, Италияда - 148 мың, Нидерландыда - 819 еуро. 2020 жылы Германияда - 341 мың еуро, Нидерландыда - 761 еуро.

Жалпы алғанда, 2014 жылдан бастап Германия шамамен 1,8 миллион еуроны бұғаттаған. Ал ГФР мен Ресей арасындағы тауар айналымы 2014 жылы 67,7 миллиард еуроны, 2015 жылы - 51,5 миллиард еуроны, 2016 жылы - 48 миллиард еуроны құрады.

Берлин санкциялар соғысынан Германия ең көп зардап шегіп отырғанын бірнеше рет мәлімдеді. Өткен жазда бундестаг депутаты Маркус Фронмайер Крозе мен Хинцтің мәліметтеріне ұқсас деректер ұсынды: айына 618 миллион еуро (жылына 7,4 миллиард еуро, Еуроодақтың барлық шығынының 40%).

Сол сияқты, Брюссель мен Мәскеу арасындағы санкциялық соғысты Вена халықаралық экономикалық зерттеулер институтындағылар (Wiener Institut fur Internationale Wirtschaftsvergleiche — WIIW) да тереңдетіп зерттеді.

WIIW жақында жариялаған бағалауларға сәйкес, 2014-2018 жылдары Ресейге жөнелтетін экспортты қысқарту салдарынан Германиядағы ЖІӨ - 0,2%, Австрияда – 0,5% болған.

Зерттеу авторлары азық-түлік өнімдері (Ресей 2014 жылдың тамызынан бастап Еуроодақтан келетін ет, сүт, балық, жеміс-жидек және көкөніс импортына эмбарго енгізді) "Еуропа экспортында маңызды рөл ойнамағанын" атап өтті (Балтық елдері, Финляндия, Германия, Нидерланды және Польшадан басқа).

"Ресейде азық-түлік инфляциясы уақытша ғана болды. Бірақ импортты алмастыру нәтижесінде ауыл шаруашылығы саласы жандана түсті", - деп мәлімдеді WIIW.

Ресейдегі ЕО экспортының үлесі екі есеге азайды. Бірақ, ресейлік мұнай мен газға тәуелділік күшейе түсті. Бұл, әсіресе, энергетика ресурстарына деген сұраныс артқан және "Солтүстік ағын – 2" газ құбырының жақын арада аяқталуы жағдайында айқын байқалуда.

449

Ресейлік жаңа суасты қайықтары қашан дайын болады

48
"Ладалар" – ең заманауи және келешегі зор ресейлік бейатомдық субмариналар. Шап-шағын көлеміне қарамастан, олар көп функционалдығымен ерекшеленеді

2022 жылы  677 "Лада" жобасының алғашқы сериялық дизель-электрлік суасты қайықтары флотқа тапсырылады. Оны әзірлеуге 20 жыл қажет болды. Бұл субмарина дәлдігі жоғары қаруды тасымалдай алады, ал оның бадарын анықтау өте қиын, деп жазады РИА Новости.

"Кронштадт" және "Великие Луки" сүңгуір қайықтарын 2021 жылы теңізшілерге тапсыру жоспарланған болатын. Бірақ, "Адмиралтейские верфи" кеме жасаушы кәсіпорнының бас директоры Александр Бузаковтың айтуынша, контрагенттермен туындаған проблемаларға байланысты мерзім уақыты өзгерді.

Қыркүйекте Біріккен кеме жасаушы корпорацияның басшысы Алексей Рахманов жабдық жеткізушілердің бірі кестеден ауытқуына байланысты екі сериялық кемені құрастыру біршама кешігетінін хабарлады.

Жоба о бастан мерзімнен кешігуерге тап болуда. Жұмыстар сонау 1990-шы жылдары бастаалған болатын. Сол кезде алғашқы бас кеме "Санкт-Петербург" құрастыру басталды. Ол 2004 жылы суға түсіріліп, әскери-теңіз флотына 2006 жылы жөнелтілуі тиіс еді. Алайда, сүңгуір қайық Солтүстік флотқа тәжірибелік пайдалануға 2010 жылы тапсырылды.

Ескірген 877 "Палтус" жобасының орнын "Ладалармен" алмастырмақшы болған. Жаңа сүңгуір қайықтардың көлемі шағын болғандықтан, оның  гидролокаторлардың  көзіне түсу дәрежесі де төмен. Сонымен қатар, ресейлік кеме жасау үшін стандарттан тыс бір корпусты сызба да акустикалық жасырындықты күшейтеді. Оның үстіне, "Ладалар" келешекте ауаға тәуелсіз (анаэробтық) күштік қондырғымен жабдықталатын ресейлік алғашқы суасты қайықтары болмақ.

Көптеген жаңа конструктивтік шешімдерді субмарина құрылысында қолдану салдарынан мерзімдердің үнемі ауыстырылуы да әбден мүмкін. Мәселен, бас кемені сынау кезінде гидроакустикалық кешенге қатысты күрделі мәселелер анықталды. Ал электр қозғалтқышының жеткіліксіз қуаты су астында қажетті жылдамдықты дамытуға мүмкіндік бермеді.

Бірақ, бәрібір Әскери-теңіз флоты дизель-электрлік суасты қайықтарын асыға күтті. Сондықтан, Тынық мұхиты флоты үшін "Ладалардың" орнына уақыт сынағынан өткен және жақсы игерілген 636 "Варавянка" суасты қайықтары жеткізілді.

Мамандардың пікірінше, "Ладалар" – ең заманауи және келешегі зор ресейлік бейатомдық субмариналар. Шап-шағын көлеміне қарамастан, олар көп функционалдығымен ерекшеленеді. Бұл сүңгуір қайықтар су астындағы және үсітндегі кемелеріне қарсы тұруға, жағалаудағы нысандарға соққы жасауға, миналы қоршаулар салуға, жағалауларды десант әскерлерінен қорғауға, бөлімшелер немесе арнайы жүктерді тасымалдауға қабілетті.

Жоғары автоматизациясы мен шу деңгейінің төмендігі, мобильділігі мен маневрлігі оларды диверсиялық және барлау операцияларында сәтті пайдалануға мүмкіндік береді. Бұл субмариналар қуатты гидроакустикалық кешенмен және тұмсық бөлігі мен бүйір жақтарында орналасқан үш бірдей сезімтал антенналармен жабдықталған. Су сыйымдылығы шамамен 1,8 мың тонна болатын суасты қайығының жылдамдығы 20 торапқа жетеді. Тереңдігі 350 метрге дейін. Оның экипаж саны небәрі 30 адам.

Қару жайын келер болсақ, стандартты жабдықтаудағы "Ладалар" бортында калибрі 533 миллиметр 18 торпеда мен шамамен 20 мина болады. Торпедалық аппараттар сағатына 300 километрді еңсере алатын "Шквал" кемеге қарсы зымыран торпедаларымен ату үшін де бейімделген. Әрине, "Ладалар" да көптеген ресейлік заманауи кемелер секілді "Калибр" қанатты зымырандармен жабдықталған.

Алғашқы сериялық екі субмарина ауаға тәуелсіз энергетикалық қондырғы орнатылмайды. Бузаковтың айтуынша, Ресейде әлі мұндай аппарат жоқ. Ал қалған кемелер бұл жабдықпен қамтылатын болады.

"Лада" алдыңғы жобаларға негізделген суасты қайықтарының жаңа тобы бола алады, - деп түсіндірді РИА Новости порталына Жалпыресейлік флотты қолдау қозғалысының төрағасы, бірінші рангтегі капитан Михаил Ненашев. – Соңғы 15-20 жылдың ішінде "Ладаны" құрастырудың арқасында 150-ге жуық тәжірибелік-конструкторлық жұмыстар игерілді. Бұл бір үлкен суасты зертханасы іспеттес".

Сарапшы атап өткендей, алдыңғы жобалармен салыстырғанда "Лада" бортында біршама көбірек торпеедалар орналастыруға болады. Ол ерекше тактикалық-техникалық сипаттамаларының арқасында барлық тактикалық және стратегиялық бағыттағы мәселелерді шеше алады. Сонымен қатар, оның конструкциясы зымыран кешендерін орналастыруға мүмкіндік береді.

"Бұл дизель-электрлік суасты қайықтарының шуы теңіз дыбысындай болады. Ал жаңа гидроакустика басқа кемелерге қарағанда әлдеқайда үлкен аумақты тыңдай алады, - деді Ненашев. – Бұл аса маңызды. Себебі, "Ладалар" Арктикаға жөнелтіледі. Оның үстіне, шағын көлемінің арқасында оларды үлкен және кіші тереңдіктерде қолдануға мүмкіндік бар".

Ресейлік дизель-электрлік суасты қайықтары бұрыннанақ ең үздік техниканың бірі саналады. 636.3 жобасының алты дизель-электрлік суасты қайықтары Қара теңіз флотында қызмет етсе, тағы алты субмарина алдағы жылдары Тынық мұхиты флотына жөнелтіледі. НАТО бұл субмариналарды дыбысының төмендігі мен жасырыну деңгейінің жоғарылығы үшін "қара ойық" деп атады.

Ал "Ладалар" оларға қарағанда әлдеқайда "мылқау". Бас кеме "Санкт-Петербургты" қолдану жасырыну деңгейі бойынша 677-ші жоба алдыңғы барлық дизельді суасты қайықтарынан асып түсетінін көрсетті.

48
Еуроодақ пен Ресей тулары

Еуропа мен Ресей келісімге келе ме?

65
Батыс Ресейге қарсы жаңа санкциялар енгізбек. Дүйсенбіде Еуроодақ "Навальныйды қудалауға" жауапты бірқатар ресейлік шенеунікке қарсы жеке санкциялар енгізу туралы келісті

Ал АҚШ-та бір ғана Навальный емес, сондай-ақ, Ресейді айыптап отырған америкалық ведомстволар мен компанияларға хакерлік шабуылдар (SolarWinds деп аталады) үшін "санкциялар мен басқа да шаралардың" тұтастай пакетін дайындау аяқталып жатыр, деп жазады РИА Новости.

Мұның барлығы о бастан белгілі еді. Себебі, Ресейге қарсы санкциялардың қысым көрсету құралына айналғанына бақандай жеті жыл болды. Бұған ет үйренетін уақыт жетті. Әйтсе де, батыстық "серіктестердің" өз шешімдерін қандай себеп және негіздермен байланыстыратыны әркез қызық. Сәрсенбі күні Федералдық қауіпсіздік қызметінің алқа жиынында сөз сөйлеген РФ президенті Владимир Путин дәл осы мақсаттар туралы еске салды.

"Біз қазір Ресейді ұстап тұру саясатымен бетпе-бет келіп отырмыз. Бұл жерде халықаралық қарым-қатынастар үшін қалыпты болып саналатын бәсекелестік туралы сөз болып отырған жоқ. Керісінше, бірізді және едәуір агрессиялық әдістер жайы айтылып отыр. Бұл шаралар біздің дамуымызға кедергі келтіру және оны тежеу, сыртқы периметр бойынша проблемалар туындату, ішкі тұрақсыздықты арандату, Ресей қоғамын біріктіріп тұрған құндылықтарды жою, Ресейді әлсіретіп, оны сыртқы бақылауға бағынышты етуді көздейді. Посткеңестік кеңістіктегі кей мемлекеттердің дәл осы күйді бастан өткізіп жатқанын өзіміз де көріп отырмыз".

Путин атап өткендей, ол үшін бірқатар елдердің мемлекеттік қызметкерлерінің ашық мәлімдемелері және бұқаралық стратегиялық құжаттармен танысу жеткілікті. Осы орайда РФ көшбасшысы "Ресей мен тәуелсіз кейбір мемлекеттерге қатысты дұшпандық көзқарастарын жасыруға да тырыспайтынын" айтты.

Ресейді ұстап тұруға бағытталған барлық әдіс жақсы таныс. Путин оларды тізбектеп атап шықты:

"Бізді экономикалық және басқа да санкциялар арқылы құрсаулауға, біз ғана емес, біздің серіктестеріміз де қызығушылық танытып отырған халықаралық ірі жобаларды бұғаттауға, еліміздегі қоғамдық және саяси өмірге, демократиялық процестерге тікелей аралсуға тырысып жатыр. Олар арнайы қызметтердің арсеналындағы құралдарды да белсене қолданып келеді".

Ресей тарихында мұның барлығы бірнеше рет болған. Сол себепті, Путин Ресейге қатысты мұндай әрекеттердің келешегі жоқ екенін айтты. Оның үстіне, Ресей ешқашан өзін агрессор ретінде көрсеткен емес. Ол тек ел тәуелсіздігін құрметтемейтін мемлекеттер мен ұйымдардың заңсыз әрекеттеріне байланысты қорғануға мәжбүр мемлекет ретінде танытып келеді.

Сонымен қатар, Ресей Федерациясы өзара сенім мен құрметке негізделген ашық диалогқа, қарым-қатынасты дамытуға әркез дайын екенін жар салып жариялап келеді. Бірақ, қандай жауап алып отыр?

Ресейдің Еуроодақпен ынтымақтастық орнатуға ниеті жоқ, ал ресейлік билік елді авторитаризм жолымен жүргізіп жатыр. Міне, ЕО елдерінің сыртқы істер министрлері санкциялар туралы шешім қабылдаған кездесуді осындай тұжырымға келді. Еуропалық демкократия басшысы Жозеп Боррель Ресейді "өзін жау ретінде ұстауды жөн көрген көрші" деп атады. Бірақ, ол өз сөзінің соңында "Бізге қарсы әрекетке көшкен көршілерімізбен жүйелі түрде тайталаса бермес үшін қарым-қатынас моделін нақтылау керек" дегенді қоса мәлімдеді. 

Яғни, ішінара Еуропа және бүтіндей Батыс Ресейді текетірес іздеп, қарым-қатынасты дамытқысы келмейтін ел ретінде көріп отыр. Сол себепті, Еуроодақ Мәскеумен қарым-қатынасты тойтарыс беру, ұстап тұру және ынтымақтастық сынды үш принцип бойынша қарастыратын болып шешті. Боррель оларды былай сипаттады: Мәскеу халықаралық құқық пен адам құқығын бұзса, тойтарыс береміз, Ресей Еуроодаққа қысым көрсетуді арттырса, оны ұстап тұруғымызға тура келеді және Еуроодақ мүдделі бағыттар бойынша ынтымақтастық орнатамыз. Еуропалық дипломатияның ең қажетті құралдар жиынтығы ма дерсің.

Еуроодақ "халықаралық құқық пен адам құқығын бұзу" тобына кез-келген оқиғаны жатқыза салуы оңай. Мәселен, Ресейге еш қатысы жоқ жаһандық жағдайларда да батыстағылар Ресейдің "саусақ іздерін" іздеуге және барлығына орыстарды кінәлі етуді әдетке айналдырған. Яғни, бұл ЕО Ресеймен қарым-қатынасты реттеудің біржақты құқығына ие болып, өз қалауынша марапаттау және жазалау құқығын қолданғысы келеді.

Бірақ, іс жүзінде барлығы керісінше. Себебі, Ресей емес, ЕО өзін дұшпан ретінде танытып отырған көрші. Ресейге қысым көрсетіп, елдің ішкі мәселелеріне араласуды доғарар емес.

Ресей қалай болғанда да Еуропамен қарым-қатынасты өзі қалаған талаптар бойынша қайта реттейтін болады. Еуроодақ мұны неғұрлым ертерек түсінсе, соғұрлым дұрыс болар еді.

65

Әйгілі Ниагара сарқырамасы мұзға айналды фото

0
  • Ниагараның сарқыраған суы фантастикалық мұз мүсіндерге айналды.
  • Мұзға айналған Ниагара сарқырамасына туристер үлкен қызығушылық танытып жатыр.
  • Сарқырама биігіндегі айналаны шолу орындарын да мұз басып қалған.
  • Ниагара сарқырамасының етегіндегі су бетінде мұзды құймақтар қалқып жүр
  • Туристер сарқыраманың үстіңгі жағында пайда болған кемпірқосаққа сүйсіне қарап тұр.
  • Катерлердің біріндегі палубада қажетті жабдықтар қалың мұз астында қалып қойған.
  • Әдетте су басып жататын аймақтың қарлы және мұзды қалашыққа айналғанына балалар дән риза.
  • Ниагара сарқырамасының жанындағы ағаштардың бұтасын мұз басып, олар сыңғырлаған дыбыс шығаруда.
  • Адамдар Нью-Йорктегі Ниагара-Фолс қаласындағы сарқырама жанындағы саябақта серуендеп жүр.
  • Сарқыраманың мұзға айналмаған бөлігінде бу көтеріліп, ол мұзды кемпірқосаққа айналды.
Табиғаттың таңғажайып "туындысы" саналатын әйгілі Ниагара сарқырамасы мұз құрсауында қалды. Сирек болатын бұл таңғажайып құбылысты көруге туристер ағылуда

Ақпан айындағы қалыптан тыс төмен температура мен күшті қарлы боран Ниагара сарқырамасын жып-жылтыр айсбергке айналдырды.

Американың кейбір штаттарында ауа температурасы минус 20-30°C-ге дейін, кей жерлерде тіпті минус 40°C-ге дейін төмендеді.

Оқи отырыңыз: Өзбекстанда сарқырама қатып қалды 

Туристер сирек болатын бұл құбылысты көзбен көруге құмартып, Нью-Йоркке қарай ағылуда.

Күн шыққан кезде сарқыраманың етек жағында кемпірқосақ пайда болады.

Соңғы рет Ниагара сарқырамасы 2019 жылы ішінара мұз боп қатса, 1848 жылы толық мұзға айналған болатын. Ол кезде сарқырама тоқтап қалып, жергілікті тұрғындарды әбігерге салды.

0
  • Ниагараның сарқыраған суы фантастикалық мұз мүсіндерге айналды.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Ниагараның сарқыраған суы фантастикалық мұз мүсіндерге айналды.

  • Мұзға айналған Ниагара сарқырамасына туристер үлкен қызығушылық танытып жатыр.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Мұзға айналған Ниагара сарқырамасына туристер үлкен қызығушылық танытып жатыр.

  • Сарқырама биігіндегі айналаны шолу орындарын да мұз басып қалған.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Сарқырама биігіндегі айналаны шолу орындарын да мұз басып қалған.

  • Ниагара сарқырамасының етегіндегі су бетінде мұзды құймақтар қалқып жүр
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Ниагара сарқырамасының етегіндегі су бетінде мұзды "құймақтар" қалқып жүр

  • Туристер сарқыраманың үстіңгі жағында пайда болған кемпірқосаққа сүйсіне қарап тұр.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Туристер сарқыраманың үстіңгі жағында пайда болған кемпірқосаққа сүйсіне қарап тұр.

  • Катерлердің біріндегі палубада қажетті жабдықтар қалың мұз астында қалып қойған.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Катерлердің біріндегі палубада қажетті жабдықтар қалың мұз астында қалып қойған.

  • Әдетте су басып жататын аймақтың қарлы және мұзды қалашыққа айналғанына балалар дән риза.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Әдетте су басып жататын аймақтың қарлы және мұзды қалашыққа айналғанына балалар дән риза.

  • Ниагара сарқырамасының жанындағы ағаштардың бұтасын мұз басып, олар сыңғырлаған дыбыс шығаруда.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Ниагара сарқырамасының жанындағы ағаштардың бұтасын мұз басып, олар сыңғырлаған дыбыс шығаруда.

  • Адамдар Нью-Йорктегі Ниагара-Фолс қаласындағы сарқырама жанындағы саябақта серуендеп жүр.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Адамдар Нью-Йорктегі Ниагара-Фолс қаласындағы сарқырама жанындағы саябақта серуендеп жүр.

  • Сарқыраманың мұзға айналмаған бөлігінде бу көтеріліп, ол мұзды кемпірқосаққа айналды.
    © REUTERS / Lindsay DeDario

    Сарқыраманың мұзға айналмаған бөлігінде бу көтеріліп, ол мұзды кемпірқосаққа айналды.